facebook c logo diecezja synaj tv logo rgb white  logo synaj small  logo synod white

logo kana winieta oryginal

dzieci

mlodziez

senorzy

slide-04
slide-02
slide-01
slide-05

zDSC02599W dniach od 13 do 24 lipca odbył się obóz sportowo-rekreacyjny „Banderoza 2015" w Kompleksie Turystycznym „Sudety” w Głuchołazach. Piękna pogoda umożliwiła nam zrealizowanie wszystkich zaplanowanych wycieczek, zajęć sportowych i zabaw rekreacyjnych. Przez cały czas pobytu dopisywały nam humory i dobra zabawa. Gospodarze ośrodka zadbali o pyszne jedzenie, wychowawcy zapewnili wzorową opiekę, przez co wszyscy uczestnicy czuli się zadowoleni i z żalem w ostatnim dniu żegnali kolegów i kadrę.

Uczestniczyliśmy w sześciu wycieczkach autokarowych, zwiedzając najciekawsze zakątki tego regionu. Zwiedziliśmy Interaktywny Park Rozrywki i Edukacji „Zaginione Miasto Rosenau”. Zaliczyliśmy „Park Żywiołów”, interaktywny „Ogród Wody”, kino 7D, „Jaskinię dzikich zwierząt”, „Straszną sztolnię” z wirującym domkiem, z przewodnikiem wyszliśmy na spotkanie z groźnym potworem. Uzupełnieniem wielu niezapomnianych wrażeń były zabawy na karuzeli, zjeżdżalniach i basenie.

Wybraliśmy się z najlepszym przewodnikiem, panem Przemkiem na Kopę Biskupią, najwyższy szczyt Gór Opawskich nalężący do Korony Gór Polski. Odwiedziliśmy schronisko Górskie PTTK po polskiej stronie, oraz 10 metrową wieżę widokową po stronie czeskiej, z której rozciąga się piękny widok na Pasmo Gór Opawskich i czeskich Jeseników. Strome podejście wymagało od uczestników nie lada wysiłku, ale pobyt na górze zrekompensował i wynagrodził zmęczenie.

Odwiedziliśmy największy w Polsce „Jurapark Krasiejów”. Pierwszą atrakcją był tunel czasu z kinem 7D, przez który przejechaliśmy kolejką. Wędrując ścieżkami edukacyjnymi podziwialiśmy 250 modeli dinozaurów naturalnych rozmiarów, odwiedziliśmy magiczne oceanarium, w którym spotkaliśmy groźnego prehistorycznego rekina. Największą atrakcją był Park Nauki i Ewolucji Człowieka, gdzie dzięki nowoczesnej technologii przenieśliśmy się nie tylko w przestrzeni, ale także i w czasie. Uczestniczyliśmy w niezwykłym zdarzeniu i dołączyliśmy do wybranego grona podróżników w czasie – temponautów! Nasza przygoda zaczęła się 66 milionów lat temu, kiedy życie na Ziemi niemalże zostało zgładzone. Ostatnim punktem tego kompleksu był park rozrywki z wesołym miasteczkiem.

Odwiedziliśmy miasteczko uzdrowiskowe w Czechach – Jesenik, gdzie zwiedziliśmy Jaskinię Na Pomezi i pierwsze na świecie uzdrowisko wodolecznicze, założone przez Vincenza Priessnitza z kompleksem basenów i natrysków leczniczych.

Na ostatniej wycieczce autokarowej odwiedziliśmy miasto Nysę – Śląski Rzym, gdzie z przewodnikiem odbyliśmy przejażdżkę wesołą ciuchcią, oglądając największe zabytki starej części miasta.
Na pieszych wycieczkach zwiedziliśmy promenady i alejki w parku zdrojowym, prowadzące na Górę Parkową, Stare Miasto Głuchołazy, które dotychczas ma średniowieczny układ budynków, fragmenty zachowanych murów obronnych, starą sztolnię, „źródełko pożegnań” i wiszący most.

W ośrodku również nie zabrakło atrakcji. Uczestniczyliśmy w Tańcach integracyjnych z instruktorem, które wzorem egzotycznych obozów, przeniosły nas na „wyspę” tańców z całego świata. Uczestniczyliśmy w sesji w Jaskini Solnej, gdzie panował mikroklimat morski i płukaliśmy złoto z górskim gawędziarzem, który w niesamowitych opowieściach o złotonośnych terenach pogranicza polsko-czeskiego wprowadził nas w klimat XIII wiecznej gorączki złota. Odbyliśmy szkolenie strzelania z łuku, zakończone Turniejem Łuczniczym. Atrakcją, szczególnie dla młodszych dzieci, był rajd nocny z pochodniami pobliskimi leśnymi ścieżkami po terenie ośrodka.

Korzystając z bogatego zaplecza sportowego (Hali Sportowej, boisk ze sztuczną nawierzchnią, boisk piaskowych i trawiastych) w trakcie całego obozu dzieci rozgrywały mecze w piłkę siatkową, w piłkę nożną, ręczną i turnieje ringo. Na zaproszenie uczestniczek obozu sportowego sekcji piłki ręcznej rozegraliśmy towarzyski mecz, który wbrew przewidywaniom zakończył się niespodziewanym zwycięstwem naszych chłopców, na co dzień trenujących piłkę nożną. Radości z wygranej nie było końca – gratulacje.

Na zakończenie obozu odbył się „Chrzest Nowych Kolonistów”, utrzymany w charakterze Starożytnej Grecji i Rzymu, oraz olimpiada obozowa w klimacie Igrzysk Olimpijskich, wybory „Najsympatyczniejszej i Najsympatyczniejszego uczestnika obozu” i pożegnalna dyskoteka. Dla wszystkich uczestników i kadry była to niezapomniana wakacyjna przygoda.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w miejscowości Moszna, gdzie oglądaliśmy przepięknie utrzymany park, ukwiecone ogrody i bajeczny zamek z oranżerią.