Pogadanka na temat teatru i jego historii . Wskazanie różnic występujących pomiędzy teatrem greckim a współczesnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na z budowę teatru, widownię, grę aktorską, czas trwania przedstawienia, kostiumy, oświetlenie oraz nagłośnienie. Omówienie podstawowych pojęć związanych z teatrem: min. akt, aktor, didaskalia, komedia, dramat, fabuła, inscenizacja, komizm, maska. Wprowadzenie w tematykę X Festiwalu dla dzieci Mała Talia 2018. Przygotowanie projektu maski teatralnej.
Mając na uwadze korzyści płynące z debat oksfordzkich kolejne nasze zajęcia to ich kontynuacja. Temat debaty wymagał od uczestników przygotowania oraz wiedzy z danego zakresu. Uczestnicy obydwu drużyn wykazali się starannością w przygotowaniu się do debaty, a sama debatę cechował wysoki poziom językowy i merytoryczny. Po zaciętej i wyrównanej walce, wyłoniono zwycięzców na których czekały słodkie upominki. Jesteśmy dumni z naszych dzieciaków i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza oraz umiejętności językowe nasi podopieczni będą wykorzystać w praktyce oraz przyczynią się do większej pewności siebie oraz przełamania strachu przed wystąpieniami publicznymi.
Na ostatnich zajęciach z budowy robotów z klocków Lego Mindstorms EV3 dzieci konstruowały robota Puppy. Praca podzielona była na etapy: dzieci w grupach 2-3 osobowych; budują, programują i następnie testują robota.Na każdych zajęciach grupy prezentują efekty swojej pracy w trakcie zawodów i popisów doskonalą stworzone konstrukcje.
Podczas zajęć uczyliśmy się trudnej i ekscytującej sztuki dyskusji. Wzorując się na Debatach oksfordzkich, coraz bardziej popularnych w Polsce uczestnicy mieli możliwość doświadczyć w jaki sposób debata uczy budowania argumentacji, ćwiczy samodyscyplinę, oducza pustosłowia, wykształca nawyk uważnego słuchania, dodaje odwagi do publicznego wyrażania własnych myśli oraz uczy pewności siebie. Zwróciliśmy szczególną uwagę na walory edukacyjne debaty. Uczestnikom bardzo podobała się rozmowa w której nie występuję wzajemne obrażanie się, kulturalna polemika oraz pokazanie, że każdy problem ma dwie płaszczyzny.
W pierwszej części zajęć odbyła się pogadanka na temat odzyskania przez Polskę niepodległości oraz rozmowa na temat obchodów Święta Niepodległości w Polsce. Celem zajęć stało się rozwiniecie zainteresowań dotyczących historii Ojczyzny, pobudzenie dumy narodowej z bycia Polakami, oraz wzbogacenie słownictwa związanego z wartościami patriotycznymi. W kolejnej części zajęć przygotowując się świat kontynuowaliśmy próby naszej ” Grupy Kolędniczej”.
Kolejne zajęcia to nie tylko spotkanie z niesamowitymi ludźmi i ich ogromną pasją jaką są biegi z przeszkodami, ale również próba pokonania własnych ograniczeń podczas treningu z drużynąsportową, walczącej o najwyższe stopnie podium w biegach z przeszkodami Husaria Race Team. Mięliśmy przyjemność poćwiczyć wraz z przedstawicielami Husaria Race Team oddziału tarnowskiego: Marcinem Szumlańskim (Szumny OCR - Osobista Cząstka Relatywistyczna – trener tarnowskiego oddziału ), Moniką Piękoś ( koordynator oraz trener tarnowskiego oddziału ), Joanną Markucką, i Danielem Panterą( koordynator oddziału myślenickiego). Uczyliśmy się wchodzenia na linę, przechodzenia przez koła gimnastyczne, jednak największa atrakcję stanowił tor przeszkód, na którym każdy z nas próbował własnych sił. Bardzo dziękujemy za moc niesamowitych doznań oraz upominki. Więcej informacji na temat Husaria Race Team znajduje się na stronie internetowej http://husariaraceteam.pl/
Kolejne nasze zajęcia to przypomnienie sylwetki Papieża Polaka Jana Pawła II. Wspólne oglądanie fragmentów filmu pt. „ Karol, który został świętym”, w oparciu o film praca z tekstem – „Odwaga, jej źródła i przejawy w życiu człowieka wierzącego”. W kolejnej części poczyniliśmy już pierwsze przygotowania do zbliżających się świat wykonując lampiony i śpiewniki. Ponadto rozpoczęliśmy pierwsze próby” Grupy Kolędniczej”.
Wraz z naszymi kolegami ze Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego im. Eugenii Gierat w Tarnowie wzięliśmy udział w warsztatach podczas których wykorzystując materiały recyklingowe przygotowaliśmy upominki dla naszych Mam. Efektem pracy były m przepiękne flakoniki z żarówek. Wspólne spotkania z dzieciakami z Ośrodka dają nam możliwość lepszego poznania potrzeb dzieci z niepełna sprawnością. Dziękujemy dzieciakom i ich wychowawcom za wspólnie spędzony czas.