Elementy projektu
Doświadczenie KANY na przestrzeni lat pozwoliło na wypracowanie modułów wspierających rozwój dzieci i młodzieży i zaproponowano następujące elementy projektu:
- zajęcia ogólnorozwojowe
- zajęcia szachowe
- nauka i trening z piłki nożnej
- zajęcia konstruktorskie lego Mindstorms
- zajęcia z zaproszonymi gośćmi
- realizowanie w miarę potrzeb, indywidualnego lub grupowego programu np. korekcyjnego, psychokorekcyjnego lub psychoprofilaktycznego, w szczególności terapii pedagogicznej, psychologicznej i socjoterapii
- wycieczki edukacyjne i rekreacyjne
- korzystanie z infrastruktury miasta oraz oferty kulturalnej Tarnowa np. teatr, kino, muzeum, hale sportowe, ścianka wspinaczkowa, lodowisko, pływalnia
- zajęcia mające na celu rozwój zainteresowań uczestników projektu np. muzyczne – śpiew, muzyczne zabawy ruchowe, plastyczne – na zajęciach wykorzystuje się elementy arteterapii, wychowankowie poznają różne techniki tworzenia prac plastycznych.
- nauka organizacji czasu wolnego
Efektami projektu będzie również nauka i umiejętność:
- działania w grupie, nauka odpowiedzialności za drugiego człowieka
- współpraca opiekunów grup, trenerów, specjalistów, terapeutów z rodzicami, opiekunami
- nauka organizacji czasu wolnego, wskazanie zabaw i wskrzeszenie w dzieciach ducha sportowego, który uczy działania w grupie, odpowiedzialności za drugiego, walki ze swoimi słabościami, obowiązkowości
- przeciwdziałania zagrożeniom płynącym ze środowisk rówieśniczych oraz mediów społecznościowych, przeciwdziałanie np. mowie nienawiści, ukazanie niebezpieczeństwa płynącego z sieci, nauka przełamanie wstydu i
- stworzenia bezpiecznego środowiska rówieśniczego
- przekazywania społecznie akceptowalnych wartości moralnych
- uwrażliwiania na edukację poza salą lekcyjną
- wychowywania w duchu samodzielności w podejmowaniu różnych działań
- korygowania zachowań niepożądanych
- promowania integracji społecznej
- nawiązania więzi, budowanie społeczności
- odkrywania i rozwijania talentów, kompetencji, mocnych stron, warsztaty, szkolenia,
- twórczego rozwiązywanie problemów,
- organizacji programów polegających na wymianie wiedzy i umiejętności min. wśród uczestników projektu,
- ukształtowania postawy ciekawości świata, przedsiębiorczości, chęci uczestnictwa w życiu publicznym, duch patriotyczny